Πέμπτη 29 Μαΐου 2014

Πού πας, ρε καημένε, αριστερέ;

Σημερινός διάλογος...
Σε κάποιο μικρό καφέ όπου γνωρίζω τους ιδιοκτήτες και αρκετούς από τους θαμώνες μία καθηγήτρια ανοίγει την κουβέντα λέγοντας ότι δύο οικογένειες μαθητών της (διδάσκει στον Ασπρόπυργο) φεύγουν τον άλλο μήνα για Καναδά. Οι μπαμπάδες είναι ήδη εκεί ένα χρόνο, τουλάχιστον, και τώρα θα πάνε κι οι οικογένειες.
Ένας ευκαιριακός θαμώνας απαντά κι αυτός ότι ένας φίλος του πήγε μόλις Νορβηγία, μπογιατζής και βρήκε δουλειά με 15 ευρώ την ώρα (πιθανώς να υπερβάλλει, σκέφτομαι).
Κάτι απαντά κι ο ιδιοκτήτης του καφέ και νά 'σου η κουβέντα περί κρίσης και λοιπών... τετριμμένων...
Ο ιδιοκτήτης ψηφοφόρος και η σύζυγος μέλος του ΚΚΕ. Ηλικιωμένοι...
Ανταλλάσσουν δυο-τρεις κοινοτυπίες περί ρεμαλιών που κυβερνούν, περί κλεφτών, περί εκτελέσεων, φυλακών κ.λπ... Ξέρεις...
Και να που η κουβέντα το φέρνει και στον καλό Έλληνα και τον κακό μετανάστη που επιλέγουμε εμείς ενώ οι Γερμανοί έπαιρναν τον Έλληνα και όχι έτσι. Με ιατρικές εξετάσεις, παρακαλώ...
Κάτι σαν άλογο, που λέμε.
Τι ήθελα και παρενέβην με μία και μόνη κουβέντα κι εγώ.
Νά σου όλοι εναντίον μου.
Ο ιδιοκτήτης να μου λέει ότι οι Έλληνες είναι φιλόξενοι ώσπου μετά από παρατήρησή μου, παραδέχθηκε ότι είναι φιλόξενοι για τους Έλληνες, όχι και για τους ξένους.
Ο ευκαιριακός θαμώνας έπεσε σε παραλήρημα για τα "παρτάλια τους Αλβανούς και τους Πακιστανούς που βιάζουν τις κόρες μας" (παρότι έχει μόνο ένα γιό), ο ιδιοκτήτης ξανά να συμπληρώνει ότι "γι' αυτό φτάσαμε εδώ που φτάσαμε και δεν έχουμε δουλειές γιατί οι ξένοι δουλεύουν για 3 ευρώ κι η καθηγήτρια να συμπληρώνει παρατηρώντας:
"Ποιος φταίει; Τα κόμματα! Αν βγάζαμε έναν άνθρωπο που αξίζει και μπορεί δεν θα φτάναμε εδώ".
Ποτάμι, σίγουρα, σκέφτηκα...
Ο ΚΚΕ ιδιοκτήτης μετά από παρέμβασή μου για να εξηγήσω ότι δεν φταίνε οι άνθρωποι, αλλά εμείς που συμβάλλουμε στο να υποχρεώνονται να εγκαταλείψουν τις πατρίδες τους, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι:
"Είναι άχρηστοι, αφού δεν ξεσηκώνονται".
Ο ευκαιριακός θαμώνας, προφανώς Χρυσαυγίτης, εγκατέλειψε όταν άκουσε για ξεσηκωμό.
Η καθηγήτρια, απάντησε ότι αυτή δεν είναι η λύση
Ο ιδιοκτήτης επέστρεψε στην ρητορική των άχρηστων ξένων που δεν ξεσηκώνονται στον τόπο τους κι έρχονται εδώ και κλέβουν τις δουλειές των Ελλήνων για 3 ευρώ μεροκάματο.
Τον ρώτησα γιατί εγώ που είμαι δημοσιογράφος μένω άνεργος; Γιατί οι καθηγητές απολύονται; Γιατί οι δικηγόροι δεν έχουν δουλειά; Γιατί οι δάσκαλοι δεν μπορούν να ζήσουν κ.λπ., αφού τις δουλειές τους δεν τις παίρνουν  ξένοι...
"Ε, ξέρω κι εγώ... Ας μη γίνονταν", μου απάντησε.
Γύρισα σπίτι και σκέφτηκα...

"Πού πας, ρε καημένε, αριστερέ;"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου